Edirne gezi notları

Osmanlı İmparatorluğunun başkentlerinden Bursa’yı detaylı bir şekilde gezme şansım oldu. 2. başkent Edirne’yi ise bu yıl baharda gezilecek yerler listeme yerleştirmiştim. Ancak hafta sonu Ezgi’mizin düğününe davet edilmemle 2016 yılının 2. seyahati için Edirne yollarına düştüm. Arabayla İstanbul Tem otobandan 240 km’yi yaklaşık 2.5 saatte tamamladık. Konaklamak için Edirne Kervansaray Hotel’de yer ayırttık. Selimiye Camisine, Ali Paşa Çarşısı, Bedesten Çarşısı, Üç Şerefeli Camiye yürüme 5 dakika mesafede ve 1561’den günümüze tarihi bir bina olması kısıtlı zamanımız için mükemmel bir tercih oldu.

Edirne Hotel Kervansaray Edirne sokakları

Tarihimizde ışık tutan önemli şehirlerden biri olan Edirne’de Ocak ayında havanın 16 derece olması da çok şanslı olduğumuzun göstergesiydi.

Selimiye Cami Edirne Selimiye Cami içi Edirne

Valizlerimizi otelimize bırakarak Edirne’nin en önemli yapısı Mimar Sinan’ın ‘ ustalık eserim’ diye adlandırdığı Selimiye Cami’sine gittik.  Müthiş bir mimarisi var; daha önce neden gelmedim diye kendime kızdığımı itiraf etmeliyim. Eğer siz de Edirne’ye gitmediyseniz bu şehre gidip kendinizi ödüllendirin.  Bu ülke topraklarında yaşayan herkesin öncelikle görmesi gereken yerlerinden birinin Selimiye Camii olduğunu vurgulamak istiyorum.

Selimiye Camisi'ni görmek gerek Edirne Selimiye Cami tavanı Edirne

Osmanlı Padişahı II. Selim’in Mimar Sinan’a yaptırdığı bu cami Osmanlı Devleti’nin en önemli yapılarından. 1568 yılında yapımına başlanmış 1574 yılında açılışı yapılmış bu şahane eser 2000 yılında UNESCO tarafından Dünya Miras Geçici Listesine dahil edilmiş ve 2011 yılında da Dünya Mirası olarak tescil edilmiş.

Edirne Cami Çarşı Edirne'de çarşı alışverişi

Arasta Çarşısı’ndayız. Selimiye Camisi’ne gelir sağlaması için açılmış . Sağlı sollu 124 tane dükkandan oluşan çarşı, halen işlevsel durumda. Edirne’den hediye almak isterseniz buradan alabilirsiniz.

Çok etkilendiğim Edirne’de bir sonraki ziyaret yerimiz Üç Şerefeli Cami.

Üç Şerefeli Cami Edirne Üç Şerefeli Cami Avlusu Edirne

Daha önce yapılan camilerden farklı olarak geniş bir şadırvan avlusu bulunuyor, orta kubbesi oldukça büyük ve yüksek. Caminin dört minaresi avlunun dört köşesinde yer alıyor.

Üç Şerefeli Camisi Edirne Üç Şerefeli Cami İçi Edirne Edirne Üç Şerefeli Cami girişi Üç Şerefeli Cami tavanı

Şerefelerin her birine ayrı merdivenlerden çıkılıyor. Minarelerden en yüksek ve üç şerefeli olanı camiye adını vermiş. Kimin tarafından hangi tarihte yaptırıldığı henüz belli olmayan Osmanlı döneminden kalma camilerden. Bazı iddiaya göre  Yıldırım Bayezıd’ın oğullarından Musa Çelebi tarafından 1410 yılında yaptırılmıştır. Farklı bir iddiaya göre II. Murat tarafından 1437’de yaptırıldığı yönündedir. Bazı kaynaklar ise yapım tarihini 1447 olarak  vermektedir. Mimarı Sinan’ın ustası Müslihiddin Ağa olduğu bilgisini öğreniyorum.

Ben ciğer sevmem ama Edirne’ye gelip de ciğer yemeden dönmek olmaz.  Aydın Tava Ciğer, Niyazi Usta, Ciğerci Kazım Usta Edirne’nin en ünlü ciğercisi, aralarında müthiş bir rekabet var. Restoranlarda ise uzun kuyruklar. Gittiğim yerlerde daha çok esnaf lokantalarını severim, ille de esnaf lokantasında yiyeceğim. Kırkpınar Ciğercisi’nde yemeye karar veriyoruz. Burası küçük bir esnaf lokantası.

Aydın Tava Ciğer EdirneKırkpınar Ciğercisi Edirne Edirne'de ciğer yiyorumEdirne tava ciğeri

Masamıza ciğer ile birlikte acı sos, kızarmış biber, yoğurt, domates, soğan servisi yapılıyor.Tadına bakıyorum, çok farklı yağsız,  benim bildiğim ciğer tadı yok, çok beğendim., tavsiye ederim. Karnımız doyduktan sonra akşam hazırlıkları için otelimize dönüyoruz.

Nefis bir Edirne düğününün ardından sabah kahvaltısı için bize önerilen Yeşil Sera Cafe’ye gitmek üzere Karaağaç’a gitmeye karar veriyoruz. Kaldığımız yere yaklaşık 3 km uzaklıkta olan Karaağaç’a giderken Tunca ve Meriç köprülerinden geçiyoruz.

Tunca Köprüsü Sultan II. Mehmet zamanında defterdarlık yapan Emekçizade Ahmet Paşa tarafından 1608-1615 yıllarında yaptırılmış; mimarı Sedefkar Ahmet Ağa; İstanbul’daki Sultanahmet Camisi’ni de yapan dönemin önemli mimarlarından. Köprü üzerinde balkon şeklinde bir kitabe köşkü bulunuyor,  10 kemerli ve 11 ayaklı olarak yapılmış.

Edirne Meriç Köprüsü'nde benMeriç Köprüsü Edirne

Meriç Nehri üzerinde yer alan Meriç Köprüsü ise Abdülmecit zamanında 1842 yılında yapımına başlanmış, 1847’de bitirilmiş. 12 kemerli ve 13 ayaklı olan köprü 263 metre uzunlukta ve 7 metre genişliğinde yapılmış.

Meriç-Karaağaç-Edirne

Sabah oluşan hafif sis fotoğraf çekmemize engel değil, video ve fotoğraf çekip, yol boyunca sıralanan restoranları geçerek Yeşil Sera Cafe’ye geliyoruz. Burası yeşillikler içerisinde oldukça büyük bahçesi olan bir restoran. İçeriye girer girmez yanan sobanın yanında bir masada oturmak istiyoruz. Klasik kahvaltı servisi yapıyorlar, ilave olarak yöreye özel lorlu biber ve paçanga böreği alıyoruz.

Yeşil Sera Cafe Edirne Yeşil Sera Cafe Kahvaltısı Edirne'de Yeşil Sera Cafe'de kahvaltı

Keyifli bir kahvaltının ardından kahvelerimizi bahçede içip, temiz havada yürüyüş yaptık.

Meriç'te Kahve Keyfi Edirne Yeşil Sera Cafe bahçesi Karaağaç Edirne

Kısa ama keyifli seyahatimizin sonu geliyor, Edirne’ye baharda daha uzun kalmak üzere gitmeye karar vererek veda ediyoruz.

Edirne’ye mutlaka gitmeli, tarihte çok önemli rolü olan bu şehir için zaman ayırmalısınız.