Floransa/Firenze’de yılbaşı.

Gelenekselleşen yeni yıl gezimiz için bu yıl rotamızı  Floransa’ya çevirdik. Yılbaşında Floransa’da olmak, tarihi, sanatı, gezilecek yerleri ile İtalya’nın görülmesi gereken önemli şehirlerinden birisi.

Pegasus Havayolları’nın uygun fiyatlı bileti ile Roma’ya uçtuk, İki gün boyunca Roma’nın yılbaşına nasıl hazırlandığına dair şehir turumuzu yaptık. Roma Termini tren istasyonundan daha önce internet üzerinden aldığımız biletimizle Floransa’ya yol almak için hazırız.

Firenze  S.M.N Tren İstasyonuTrenitalia treni ile Frenze S.M.N istasyonuna gidiyoruz.

Termini çok büyük bir tren istasyonu, daha önce araştırmalarımızı yaptığımız halde bineceğimiz treni bulmakta epey güçlük çektik. Garda bulunan görevlilerden trene biniş kapımızı teyit ettikten sonra trene binip yolculuğumuza başladık. Tren istasyonunda dikkat etmeniz gereken en önemli şey tren numaranız ve kalkış saatiniz. Duvarlardaki panolarda son on dakikada açıklama yapılıyor, acemi bir yolcu iseniz kapıyı bulup koşarak treni yakalıyorsunuz; son dakikaya kadar anlamayıp kaçıran birçok turiste de şahit olduk.

Floransa tren biletlerde Firenze S.M.N olarak geçiyor.  Hızlı tren ile 1 saat 32 dakika sonra (270 km) Floransa’dayız.  Bu şehre ayak bastığımızda hava durumunun 30 Aralık’ta 14 derece olması bizi mutlu ediyor.

2BHoliday de konakladık Floransa'da ev keyfini 2BHoliday'de yaşadık

Konaklayacağımız 2B Holiday Home  yürüme yaklaşık 10 dakika uzaklıktaki bir mesafede. Adresi tren garının karşısındaki sokak satıcılarına göstererek gideceğimiz yönü belirliyor ve kolayca buluyoruz. 2B Holiday Home bir apartman dairesi, zili çalıyoruz bizi Nicoletta karşılıyor. Burası 1 yatak odası, mutfak ve banyodan oluşan şirin bir daire. Nicoletta, her şeyi düşünmüş, şehir haritası üzerinden nerede olduğumuzu, otobüs numaralarını, şehirde gezilmesi gereken yerleri, yılbaşında eğlence noktalarını işaretliyor. Yeni yıl dileklerini ilettikten sonra dairemizin ve apartmanın giriş kapısının anahtarlarını teslim edip bir şeylere ihtiyacımız olur ise onu aramamız için telefon numarasını veriyor.

Yeni yıl nedeniyle birçok yerin kapalı olacağını biliyoruz, bu yüzden önce bir markete gidip alışverişimizi yapıyoruz.  Sonrasında ise kendimizi Floransa’yı keşfetmek üzere sokaklara dalıyoruz.

Floransa'da yeni yıl dilek ağacı Floransa'da yılbaşı dilek ağacındaki dilekler

Roma’da da görüp ilgimizi çeken yılbaşı ağacı burada da var. Oldukça büyük olan bu ağaca yeni yıldan istediğiniz dileklerinizi yazıp asıyorsunuz. Ülkem için ‘’barış, sevgi, huzur’ olarak bir kağıda yazıp yeni yıl ağacına iliştiriyorum.  Kendim için ise ‘sağlık, bereket, sevgi ve daha çok seyahat’ diliyorum…

Floransa Eski Köprü Floransa Eski Köprüde kilitlerFloransa'da nehir kıyısından Eski Köprü  Ponte Vecchio Floransa

Yürüyerek şehri gezeceğiz, ilk durağımız şehrin simgesi eski köprü Ponte Vecchio; burası Floransa’nın eski ve en ünlü köprüsü. 1345 yılında inşa edilmiş, Uffizi ve Medici Sarayı’nı birbirine bağlıyor. Üzerinde kuyumcu dükkanları bulunan Ponte Vecchio’da daha önce kasaplar, demir atölyeleri, tabakhaneler yer alıyormuş.

Floransa Ponte Vecchio Eski Köprü Floransa eski köprü Ponte Vecchio'da dilek kilitleri

Köprünün tam ortasında 1500-1571 yılları arasında orada yaşamış heykeltıraş, ressam, müzisyen, altın tüccarı  Benvenuto Celini’nin büstü var.  Kuzey girişinde Dante’nin Cennet ve Cehennem adlı eserinden bir alıntı yer alıyor.  Köprünün üzerinde dikkatimi çeken kilitler ise Cellini’nin büstünün etrafında bulunuyor.  Demirlere takılıp anahtarı nehre atılan kilitler, sevgililerin ömür boyu ayrılmayacaklarına ve birbirine bağlı kalacaklarına inanılıyor.  Bu adetin köprüye zarar vermesi nedeniyle yasaklanmış, kilit takanlar yakalandığı takdirde 670€ ceza ödemek zorunda olduğunu öğreniyoruz.

Galeri Uffizi FloransaUffizi Galerisi Floransa Galeria Degli UffiziFloransa sokakları

Köprüden sonra yönümüzü Uffizzi’ye çeviriyoruz, ancak kapıdaki oldukça uzun kuyruğu görünce burada en az 4 saat bekleyeceğimizi anlayıp etrafı gezmeye koyuluyoruz.  Uffizi,  Floransa’nın dünyaca ünlü sanat galerisi; Rönesans’ın en önemli eserlerinin de görebilmeyi çok istedik ancak içeriye giremedik.

Floransa sokakları yeni yıl süslemeleri Floransa'da yılbaşı Floransa'da yılbaşı için binalar ışıklarla süslenmiş Floransa Firenze'de görülecek yerler

Caddeler, sokaklar  yeni yıl için süslenmiş. Her bir köşesinden tarih, sanat fışkıran bu şehirde bir melek ile göz göze geliyorum.  Kalabalığın içinde beni yanına çağırıyor. Eski Türk filmlerindeki gibi yavaş koşar adımlarla kendimi Eros’un kollarına bırakıyorum. Bizi gören turistler video ve fotoğraf çekmeye başlıyor. Canım arkadaşım, yoldaşım Nurhan’da bizi fotoğraflamayı ihmal etmiyor. Eros’la gösterimizi tamamlayıp, güzel dileklerini alıp oradan ayrılıyoruz.

Floransa'daki yeniyılmeleğimFloransa'da   meleğim bana el verdi.

Piazza della Signoria, en büyük meydanlarından birisi, Neptün Çeşmesi, Vecchio Sarayı, Davud heykelinin replikası burada yer alıyor.

Floransa tarihi çeşmeFloransa tarihi içinde barındırıyor

Floransa'da tarih heryerdeSİGNORİA MEYDANI PİAZZA DELLA SİGNORİAFloransa'da tarihFloransa

Piazza della Republica meydanının etrafında bir çok ünlü markanın mağazası yer alıyor. Meydandaki atlı karıncayı görünce binmeyi ihmal etmiyoruz.

Floransa Gucci Müzesi Floransa'da yılbaşı ağaçları Floransa'da her yer yeni yıl için süslenmiş Floransa'da yılbaşında atlı karıncaya binmeyi ihmal etmedik.

Floransa’yı yürüyerek keşfetmek oldukça keyifli,  Borgo dei Greci caddelerini  geziyoruz. Yeni yıl için süslemeler, ışıklandırmalar, yılbaşı ağaçları çok güzel. Karşımıza çıkan tahta oyuncakçının kapısında Pinokyo’yu görünce fotoğraf çektiriyorum. Yeni yıla bu meydandaki etkinliklerle girebilirsiniz.

Floransa'da tahta oyuncak mağazası Floransa'da tahta oyuncak dükkanıFloransa'da her yer yeni yıl ağaçları ile süslenmiş Floransa'da her yerde yeni yıl ağacı var

13. yüzyılda yapılan Santa Croce Bazilikası’ndayız.  Floransa’nın en önemli tarihi yapıtlarından biri olan Santa Croce Bazilikası içerisinde  Michelangelo, Dante, Machiavelli başta olmak üzere birçok ünlü kişinin anıt mezarını barındırıyor.
Santa Croce Bazilikası Floransa Santa Croce Bazilikası, meydan Floransa

Yorgun düşen ayaklarımız bizi Palazzo Piti meydanına çıkarıyor. Bu meydanda 1457 yılında yapılan Pitti Sarayı bulunuyor. İçerisinde müze ve galeriler yer alıyor. Porselen Müzesi, Modern Sanat Galerisi, Palatine Galerisi, Kostüm Galerisi, Kral Dairelerini gezmenizi tavsiye ederim.

Floransa meydanları 2016'ya hazırlanıyor Palazzo Pitti

Pitti meydanında yılbaşı akşamı için çok büyük bir sahne kurulmuş; gece en büyük eğlence burada olacak. Provaların yapıldığı sahnenin önünde fotoğraflarımızı çekiyoruz. Yeni yıla burada girmeye karar verip, pizzalarımızı şaraplarımızı  alarak evimize dinlenmeye gidiyoruz.

Floransa sokakları yılbaşı Floransa Frenze'de noel- yılbaşı kutlamaları

Gece saat 22.00 civarında yeniden sokaklardayız. Her yer çok kalabalık, canlı müzik eşliğinde meydanlarda herkes eğleniyor. Piazza della Repubica meydanına geliyoruz. Palazzo Pitti meydanına gitmek için yol alıyoruz;  ancak o kadar kalabalık ki vazgeçip Ponte Vecchio Eski Köprü’ye geçiyoruz.

Floransa yılbaşı akşamı caddeler kalabalık Floransa'da yılbaşı için binalar ışıklarla süslenmiş

Köprünün üzeri kalabalık, kendimize nehre bakan bir yer bulup yeni yılı burada karşılayacağız. Şarkılar eşliğinde geri sayım başlıyor ve hoş geldin 2016…

Floransa'da yeni yıla  Ponte Vecchio Eski Köprü'de girdik. Floransa'da yeni yıla eski köprü Ponte Vecchio'da merhaba dedik.

Şehrin her yerinden havai fişekler havalanıyor, etrafımızdakilerle birlikte şampanyalarımızı patlatıyor tanımadığımız birçok kişi ile birbirimize sarılıyoruz. Burada olmaktan keyif alıyorum, sağlıklı olduğum sürece yeni yılı bir yerlerde geçirmek istiyorum. Yeni yılda farklı bir deneyim yaşamak isterseniz Floransa’yı öneririm, hepimize iyi seneler…

Unutmayın…

Yeni yılı geçirmek istediğiniz meydanı gündüz görüp belirleyin, biz öyle yaptık ancak saat 22.00′de orada bulunmayı istedik; ancak kalabalıktan  meydana giremedik.. Daha erken saatte meydanda yerinizi alın.

Pizza ve Makarna yiyin, Toskana şarap ve şampanyalarının tadına bakın…

Yeni yıl için hazırlanan ışıklandırılmış, süslenmiş ara sokakları gezmeden dönmeyin.

Floransa’dan trenle Pisa, Siena, Lucca şehirlerine gidin çok yakın.

Tren biletinizi önceden internet üzerinden aldığınızda oldukça ucuza ucuza geliyor.  https://www.italiarail.com/

Trene biniş saatinize 10 dakika kala biniş noktası panolarda yazıyor, paniklemeyin bekleyin.

Trene binmeden biletlerinizi makinelerde  okutmayı unutmayın.

İtalya'daki tren istasyonlarında biletinizi mutlaka bu makineye okutmalısınız. İtalya'da tren biletlerinizi bu makinelerden alabilirsiniz.