Pisa gezi notları…

Yolculuğum Toskana bölgesinin ünlü Eğik Pisa Kulesi’ni gezip, Pisa şehrini yaşayarak yazmak. Lucca şehrinden hızlı trenle (3.5€  tek yön) yarım saat uzaklıktaki Pisa’ya akşamüzeri geldik.  İtalya’nın gezip görülecek en popüler şehri Pisa  turistlerin akınına uğramış. Trenden indikten sonra yeni yılın ilk günü olması nedeniyle bizi kocaman bir çam ağacı karşıladı. Yılbaşı gecesinin oldukça hareketli geçtiği belli olan Pisa’da bu akşam da bir sokak konseri hazırlıkları var.

Pisa şehri İtalyaPisa yol haritasıPisa İtalya Yılın ilk günü konser varPisa'da yeniyıl

Dümdüz caddeden aşağıya inerek 20 dakikada Piazza dei Miracoli  Mucizeler Meydanındayım. Kule yuvarlak 6 sütundan  oluşmuş, 56 metre yüksekliğinde; 294 basamaklı merdivenle çıkılıyor. Bitirildiği günden itibaren yumuşak zemini nedeniyle güneye doğru eğilmeye başlayan kule ağırlık merkezinin temelinde olduğu için devrilmediği bilgisini alıyorum. Yapılan çalışmalarda 45 cm’lik bir düzleştirme ile eski haline getirilmiş.

Pisa Kulesi tüm ihtişamı ile bizi karşılıyor Pisa KulesiPisa Kulesi'ne girmeden ben Pisa İtalya

Mucizeler Meydanında kulenin yanı sıra katedral, vaftizhane, anıt mezarlar yer alıyor. 2 saate yakın Pisa Kulesi ve etrafını geziyorum.

Pisa Kulesinin bulunduğu mucizeler meydanı italyaMucizeler Meydanı Pisa İtalya

Ardından bu şirin şehirde karnımızı doyurmak üzere arkadaşımla restoran arayışına giriyoruz.Gözümüze kestirdiğimiz Ristorante-Menabrea isimli restorana girip, tapas, piza ve şarap siparişimizi veriyoruz. Pisa’da çok keyifli restoranlar var.

Pisa Ristorante-Menabrea Ristorante-MenabreaTapas Pisa İtalyaRistorante-Menabrea Pisa İtaly

Akşam yemeğimizi yedikten sonra Arno nehri kıyısında ve Pisa sokaklarında dolaşıyoruz.

Pisa İtaly Pisa İtaly sokakları Pisa'da akşam üstü Arno Pisa

Pisa’da kalınacak güzel oteller var. Grand Hotel Duamo’yu tavsiye ederim.Yeni yılın ilk gününde ayak bastığım Pisa’da her yer ışıl ışıl. Şehirden şarap ve zeytinyağı alabilirsiniz.

Grand Hotel Duamo Pisa İtalya Pisa'dan zeytinyağı ve şarap alabilirsiniz

1987 yılında Unesco Dünya Mirasları listesine alınan bu şehir oldukça küçük. Tüm şehri yürüyerek gezdikten sonra, Trenitalia ile Floransa’ya doğru yol alıyoruz.  Pisa Kulesi’ni görmek için bu şehre gelmekten çok keyif aldım.

Trenitalia Pisa-Firenze treni Trenle Pisa'dan Floransa trenitalia ile pisa'ya gidiş yolu