Siena Gezi Notları…Bir Orta Çağ Masalında yer almak…

İtalya’nın en güzel bölgesi Toskana yolculuğuma Floransa, Lucca, Pisa’dan sonra kale şehri Siena’da devam ediyorum. Floransa’dan 97 km uzaklıktaki Siena’ya trenle tek yön biletimi Trenitalia’dan 9.10€’ya  aldım.  Yaklaşık bir buçuk saat süren yolculuktan sonra Siena’dayım.  Tren istasyonundan yürüyen merdivenlerden yukarı çıkıyoruz. İstasyon içerisinde alışveriş merkezi bulunuyor, dışarıya eski şehri gezme heyecanıyla  yürüyorum.

Siena tren istasyonundan şehre ilk bakış Siena sokaklarına aşık olmamak elde değil Siena şehir haritası Siena'da yönümüzü bulmak için tabelalardan faydalandık

Kızıl taş evleri, dar sokakları ile bu şehir beni geçmiş çağlara sürüklüyor. Yağmurlu bir havada tarihi şehri keşfetmek üzere arkadaşımla Siena sokaklarında gezimize başlıyoruz.  Yürüyerek şehrin en üst noktasına geldik, tepeden aşağıya bizi muhteşem görüntüler karşılıyor.

Siena'da şehrin en tepesine kadar çıktıkSiena'nın daracık sokakları Siena tepeden aşapı inerken Siena Metropole inerken Siena MetropolitanSiena tepeden bakış

Bugüne kadar ilk kez bir yazı için fotoğraf seçmekte zorlandım.  Beni büyüleyen bu şehirde 800’den fazla fotoğraf çektim.

Siena'nın keyifli sokakları Siena tarih şehir Siena'da taş binaların pencereleri ve çiçekleri çok güzel Yağmurda Siena SokaklarıSiena kemerli evler Siena'da dar taş yollar taş binalar

Avrupa’nın en büyük meydanlarından olan Piazza del Campo meydanına geliyoruz. Burası şehrin kalbi sayılıyor, istiridye kabuğunu andıran bu meydan dokuz parçaya bölünmüş. Her parça o dönemin idari bölgelerinden birini temsil ediyor. Bugünkü görünümü ise 13. yüzyıl sonlarından kalma.

Piazza del Campo-Siena_İtalya Sienaİtaly

Meydanda tarihi binalar, cafeler, restoranlar yer alıyor. Bir cafeye oturup etrafı inceleyerek keyif yapıyoruz, turistik bölge olmasından dolayı fiyatlar bu meydanda biraz pahalı ama olsun bu şehir için değer. Buradaki en ünlü saray Belediye Sarayı Palazzo Pubblico 1284 yılında yapılmaya başlanmış görkemli bir bina. Üzerindeki Mangia Kulesi ile 500 basamak tırmandığınızda şehrin harika manzarası karşılıyor. Havanın yağmurlu ve sisli olması nedeniyle 500 merdiveni çıkmayı şehre bir sonraki ziyaretime bırakıyorum.

Siena-İtalya Siena Piazza del Campo

Siena’da, Toledo’da hissettiğim duyguların çok benzerini yaşıyorum. Bu şehirde bir film seti kurulmuş gibi tüm ruhuyla beni içine çekiyor.  Şehri yürümeye devam ediyoruz; çok dik ve dar yokuşlardan çıkıyorum, manzara müthiş güzel.

Siena binalarındaki bayraklarla bölgeleri ayırabiliyorsunuz Siena binalarında amnlemler

Siena’da 17 adet semt bulunuyor. Her semtin kendine ait farklı renklerde bayrakları ve amlemi bulunuyor. Gezdiğimiz sokaklarda binaların kapısında görüyoruz. Yeni yılın ilk günlerindeyiz şehir süslemeleri her yerde gözümüze çarpıyor.

2016 yeni yıl için süslenen Siena Sokakları Via di Citta Siena

Unesco tarafından  Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınan Siena, Orta çağdan bu yana çok iyi korunmuş.

Piazza del Campo

Bir çok sokaktan sonra  yeniden Piazza del Campo meydanına çıkıyoruz. Ortaçağ mimarisi ve Palio at yarışlarıyla ünlü bu şehrin büyüsüne kapılmamak elde değil. Palio at yarışları her yıl 2 Temmuz – 16 Ağustos’ta Piazza del Campo meydanında yapılıp dar sokaklarında devam ediyormuş. Bu tarihlerde çok turist alan Siena’ya yeniden gelmeyi hayal ediyorum.

Santa Maria SienaSiena Santa Maria heykeller

1547 yılında yapımı tamamlanan Siena Duamo katedrali tüm ihtişamı ile karşımızda duruyor.. Siena’daki diğer binalardan farklı olarak beyaz mimari ile yapılmış. Katedralin içinde Donatello, Michalengelo gibi ünlülerin eserleri yer alıyor.

Siena Santa Marina Katedrali Siena Duamo katedrali Katedral yanından şehri keşfetmeye devam ediyoruz. Siena Duamo katedrali.Santa Maria della Scala Siena Santa Maria

Siena’da ne yenir, ne içilir…

Toskana bölgesinin pecorino di crete peyniri, ravioli, tagliatelle başta olmak üzere makarna çeşitleri, sarımsaklı bruschetta,  pizza en çok tercih ettiğim yiyecekler. Yeni yıl olması nedeniyle Noel Keki dedikleri bademli kek kahvemize eşlik ediyor. Pan pepato isimli bademli çikolatalı tatlıyı da tatmalısınız.

Siena’da önünde kuyruklar oluşturan bir dükkan Pizzicheria De Miccoli, Via Di Citta 95, 53100 adresinde yer alıyor. İçeri girip kendimize kocaman sandviçler yaptırdık, tadı hala damağımda…

Siena'da Pızzıcheria De Micoli en meşhur domuz peynir sandviçi yapan mağazasıPizzicheria De Micoli Siena

Siena’da pizza deyince en sevdiğim mekanı  Chianti&Pizza; iç dekoru, nefis tatları ile çok beğendim. Adresi Via delle Terme, 94-96, Siena.

Siena'da Chianti Pizza Siena'da ne yenir takbiki pizza

Osteria Pane e Vino Restoran’ı yemek için öneririm. Banchi di Sotto, 51, Siena adresinde hizmet veriyor.

Siena restoranlarıTrombicche Vinaio Oteria RestoranTrombicche Vinaio Oteria Restoran-Siena

Ristorante Enzo da önereceğim diğer restoranlardan. Via di Camollia, 49, Siena yer alıyor.

Bir diğer restoran Osteria Trombicche Via delle Terme, 66, 53100 Siena  adresinde bulunuyor.

content_panettoneRistorante Osteria

La Vecchia Taverna di Bacco önereceğim bir başka alternatif.  Via di Beccheria, 9, 53100 adresinde yer alıyor.

Ristorante Enzo SienaSiena Osteria Pane e Vino

Şarap almak için Enotecha Vine mağazasına girip alışveriş yaptık.

Enoteca Şarap mağazası Siena'da şarap alışverişi

Siena’da alışveriş yapmak isterseniz  süs tabaklar, bal mumları, magnet, kılıç, kalkan gibi ürünler bulabilirsiniz.

Siena'dan alınacak hediyelik tabaklar. Siena'da San Giovani'den hediyelik tabaklar alın Siena'da Kılıç kalkan satan mağazalar var Siena'da alışveriş Siena'da hediyelik mumlar Siena'da çok şirin dükkanlar var

Gecenin ilerleyen saatlerinde çok keyif aldığımız Siena’dan Floransa’ya otobüsle dönmeye karar verdik. Otobüsün kalkacağı meydanda  bilet makinesinden kişi başı 7.80€’ya biletimizi aldık.

Siena'dan Floransa'ya otobüsle dönmeye karar verdik. Bu biletmatikten 7.80€'ya biletimizi aldık Siena'dan Floransa'ya otobüs beklerken panodan takip ettik. Siena'dan Floransa'ya otobüsle yolculukSiena otobüs saatleri

Panodan otobüsün kalkış saat ve yerini belirleyip,  bir kafede dinlendikten sonra kalbimde büyük bir yer alan Siena’ya veda ettim.

Consorzio Agrario Siena Siena 2016Divinia Bellezza Siena Siena'da yön gösteren tabelalar Siena kiliseleri Siena kilise avlusunda kuyu Sokaklar-SienaSiena'da yeni yıl ağacında dilekler dileyebilirsiniz.