Poros Adası Gezi Rehberi…

Atina’da geçirdiğimiz 3 günün ardından yolculuğumuza bir Yunan adasında devam etmeye karar verdik. Atina’da konakladığımız Kolonaki semtinden taksi ile 15.oo €’ya Pire Limanı’na geldik. Adalara giden feribotlara bakıp, en yakın saatteki feribot ile Poros Adası’na gitmeye karar vererek 22.oo €’ya tek yön biletimizi aldık. Pire’den Poros Adası’na günde 5 sefer feribot var. Bir saatlik bir yolculuk sonucunda adaya geldik.

Poros Adası Rehberi yesil-ada-porosimg_5506 poros-adasi-kayiklari

Poros, Saron Körfezi’nin güney kesiminde yer alıyor. Pire’nin 58 km güneyinde yer alıyor, 37 km’lik yüzölçümünde yer alan adada yaklaşık 4000 kişi yaşıyor. Özellikle Atinalılar hafta sonu tatilleri için bu adayı çok seviyorlar.

Poros Adası gidin gezin keyif alacaksınız poros-adasi-sokaklarinda-otel-ararken

Sahil boyunca yürüyerek önce karnımızı doyuracağımız bir restoran aramayı ondan sonra da otelimizi bulmaktı hedefimiz. Mavi beyaz görselliği ile ilgimizi çeken, daha sonra ise adanın en iyi restoranı olduğunu öğrendiğimiz Poseidon’a oturduk. Şarap eşliğinde deniz ürünleri tabağı, salata, cacikiye 35 € (3 kişi) ödeyerek, adanın sokaklarını turlamaya başladık.

img_5601poseidon-restoran-poros-adasinin-en-guzel-restorani

img_5417 img_5604

Poros şirin bir Yunan adası, tam karşısında Galatas adındaki balıkçı köyü bulunuyor, küçük motorlarla 5 dakikada Galatas’a geçebiliyorsunuz. Deniz kıyısı boyunca yürürken Dionysos Hotel dikkatimizi çekti, pazarlık yaparak oldukça uygun bir fiyata 5 gecelik rezervasyonumuzu yaptık.

dionysos-hotel-porosun-en-iyi-otelleri-arasinda dionysos-hotelin-giris-katinda-yerel-halkin-da-gittigi-keyifli-bir-kafe-var-poros-adasi dionysos-hotel-porosta-keyifli-bir-yer dionysos-hotel-balkonu-poros

Valizleri odamıza koyduktan sonra yürüyerek 5 dakika uzaklıktaki Kanali Beach’te denizin tadını çıkardık. Kanali Beach kıyısındaki nefis restoranlarıyla muhteşem bir plaj. Deniz sonrası kendinizi denizin içinde hissedeceğiniz restoranlarından birinde güneşin batımını izledik.

kanali-beach-poros kanali-beach-porosun-en-guzel-yerlerinden poros-adasi-kanali-beachte-olmaktan-mutluyuz poros-kanali-beachte-kahve-keyfi-yapin

Otelimiz Dionysos merkeze 300 metre uzaklıkta, hemen alt katında yerel halkında sıkça geldiği bir kafeteryası var.  Otelimizde konaklayan İrlandalı bir çift ile Atina’dan gelen aslen Türk olan Christos ve eşi ile tanıştık, verandada çok keyifli anlar paylaştık.

poros-adasinda-guzel-dostluklar-kurduk deniz-kizi-heykeli-poros-adasi-yunanistan

2. gün plajları keşfetmeye başlayarak önce Love Bay Beach’e gittik. Bu plaj gerçekten müthiş, denizin içine kadar ağaçlar yer alıyor.

the-love-bay-beach-poros poros-plajlari-arasindaki-love-bay-beach-yesilligi-ile-buyuluyor love-bay-beach-poros-yesilligi-ile-bizi-buyuledi love-bay-beach-poros love-bay-beach-porostaki-en-iyi-plajlar love-bay-beach-porosun-en-keyifli-plajlari-arasinda-bir-numara

the-love-bay-beachte-denizin-keyfini-cikardik-poros-adasi love-bay-beach-menu-fiyatlari

Plajda keyifli bir de işletme var, tüm günümüzü plajda geçirdikten sonra akşam yemeğimiz için Oasis Taverna’yı seçtik, burası da adanın en iyi restoranlarından fiyatları da oldukça uygun…

Poros Adası Oasis Taverna'da keyifli akşam yemeği img_5451

3. gün adanın hemen karşısındaki Galatas balıkçı köyüne gitmeye karar verip, küçük teknelerle  kişi başı 1 € ödeyerek 5 dakikalık bir yolculuk sonucu köye geldik.

porostan-galatasa-minik-teknelerle-gecmek-5-dakika-suruyor porostan-galatasa-tekne-ile-gidiyoruz img_5590 img_5503 img_5507 img_5591

Galatas oldukça şirin turistik olmayan güzel bir köy. Köyün sokaklarını gezdikten sonra sahil boyunca yürüyerek bulduğumuz ilk plajda günümüzü geçirdik. Akşamüzeri Poros’a dönerek Valente Pastanesi’nden gece için alışveriş yaptık.

img_5608 img_5609 Poros Adası'nın en iyi pastanesi Valente'den tatlı ve ekmek çeşitlerinin tadına bakın...Poros Adası'nın en iyi pastanesi Valente'de alışveriş yapın.

Enfes ekmek çeşitleri, tatlıları, kurabiyeleri var, adaya giderseniz uğramadan dönmeyin.

Akşam saatlerinde sahil boyunca yürüyüş yaptık;  Galateria İtaliana isimli dondurmacıda oturup, 46 çeşit dondurmadan hangisini yesek diye uzun bir mücadele verdik.  Galateria’da gerçek meyvelerle yapılmış harika dondurmalar var. Masamıza oturan Vietnamlı çift ile uzun sohbetler ederek geceyi sonlandırdık.

Poros Adası'nda ne yenir ne içilir. Dondurma yemeden dönmeyin. img_5480 dondurmanin-46-cesidi-porosta-tadilir img_5465

4. gün adanın sokaklarını ve sembolü olan saat kulesini gezdik.

porosta-saat-kulesinie-gitmek-icin-isaretleri-takip-ettikporos-saat-kulesiporos-adasindan-selamlar poros-adasi-evlerinde-cicekler-goze-carpiyor

Öğleden sonrada adanın plajları Russian Beach, Askeli Beach ve Vagionia Beachleri keşfettik, gerçekten her biri ayrı güzel ama benim favorim Love Bay Beach ile Kanali Beach oldu. Sonbahar olması nedeniyle plajlar oldukça sakin ve keyifliydi.

poros-adasinda-deniz-kiyisinda-agaclar askeli-beach-poros-adasi-yunanistan askeli-poros yesil-ada-poros

Poros Adası’nda hediyelik için çok fazla ürün seçeneği var. Özellikle tasarım ürünler satan mağazalar çok güzel.

Poros Adası'nda hediyelik tasarım ürünler alınPoros'ta tasarım hediyelik ürünlerPoros Adası'nda hediyelik alternatifler oldukça fazlaPoros Adası'nda tasarım ürünler alın

Bu gece restoran seçimimiz adanın yokuş sokaklarından birinde yer alan Taverna Garden. Yerli halkın tercih ettiği bu restoran çok keyifliydi, gecenin ilerleyen saatlerine kadar İrlandalı otel komşularımızla birlikte buranın tadını çıkardık.

taverna-garden-poros-adasi-yunanistantaverna-garden-poros-yunanistan

5. gün otelimizin yanındaki Folklor Müzesini gezip, günümüzü Kanali Beach’te tamamladık.

poros-adasi-folklor-muzesi poros-adasi-folklor-muzesinden poros-folklor-muzesi poros-adasi-evlerinde-cicekler-goze-carpiyor

Poros Adası’nda konaklamak için çok fazla alternatif bulunuyor, restoranların hepsi uygun fiyatlı; deniz ürünleri çok güzel.

nev-aegli-hotel-poros img_5440 poros-adasinda-konaklamak-icin-cok-fazla-otel-alternatifi-var dimitris-ailesinin-islettigi-taverna-porosplatonos-taverna poros-adasi-restoranlari

Plajlara gitmek için merkezde taksi durağı bulunuyor, fiyatlar da tabelada asılı;  biz bir kere taksi tercih ettik, genelde plajlara yürüyerek gitmeyi tercih ettik.

poros-adasindaki-plajlara-genelde-taksi-ile-gidiliyor-fiyat-listesi poros-adasi-saat-kulesine-gidiyoruzporos-adasi-gorulmeye-deger-bir-adaporos-adasi-her-manzara-ayri-guzelporos-adasi-kapilariporos

Sakin, huzurlu bir tatil için Poros’u öneririm.